Hemply Balance Holding AB (publ) (”Hemply Balance” eller ”Bolaget”) meddelade i september att Jonas Lenne rekryterats som ny VD och idag 11 oktober tillträder Jonas sin roll

Med en lång och gedigen erfarenhet av försäljning i ledande roller träder Jonas in i rollen som vd för Hemply Balance koncernen. Jonas är ett viktigt led i att fortsatt bygga stark tillväxt för Hemply Balance i en marknad med stark tillväxt. Jonas aktieinnehav uppgår per idag till 1200 aktier i Bolaget.

Jonas har en lång erfarenhet som bland annat säljdirektör och säljchef inom digitala bolag. Ett av hans senaste uppdrag var som och sälj- och marknadsdirektör på Figital Market Group, där han även var partner i bolaget. Genom åren har Jonas skapat stor erfarenhet inom värdering- och målstyrt ledarskap, som givit honom framgång.

Kommentar:
 Idag är jag extra glad och stolt då jag tillträder rollen som VD för Hemply Balance. Jag är förväntansfull och ser fram emot att få lära känna hela teamet. Jag äger lite aktier sedan tidigare och ser när möjlighet finns fram emot att öka mitt innehav i Bolaget. Hemply Balance opererar i en extremt expansiv och intressant bransch, där produkterna man säljer kan vara den så kallade ”missing ingredient” för ett välbalanserat liv. Nu ska vi jobba för att ta den självklara och tydliga positionen vi förtjänar i den växande cannabinoid branschen, säger Jonas Lenne, vd Hemply Balance.

Tel: +46 (0) 734 26 37 43
Email: lenne@hemplybalance.com

Tel: +46 (0) 708 32 76 57
Email: hadenius@economista.se

Hemply Balance Holding AB (publ) är ett hälsokostbolag som säljer trygga och högkvalitativa hampaprodukter inom intimvård samt hampolja och hampakapslar utanför Sverige. Bolagets mål är att befästa positionen som den ledande aktören inom högkvalitativa hampaprodukter i Sverige och bli en betydande aktör i Europa.

För mer information, se Hemply Balance hemsida www.hemplybalance.com