Hemply Balance Holding AB (publ) (”Hemply Balance” eller ”Bolaget”) meddelar att dotterbolaget Glowing Pine B.V utökar samarbetet med Happy Friday avseende Bolagets nya produktserie

Hemply Balance inledde under det andra kvartalet ett samarbete med Scandinavian Brands e-handelsplattform Happy Friday. Parterna har nu kommit överens om att utveckla samarbetet på den Baltiska marknaden. Happy Friday kommer köpa in Bolagets nya produkter innefattande CBD-oljor med MCT-olja som bas för att saluföra dessa i Baltikum.

Bolagets nya produktserie består av fyra CBD-oljor med MCT-olja som bas och lanseras i fyra olika procenthalter; 6%, 16%, 21% samt 31% CBD. Produkterna har ett rekommenderat konsumentpris från 399 kr till 1499 kr.

MCT står för Medium Chain Triglycerides. Fördelen med MCT är att kroppen snabbt kan ta upp de mättade fettsyror som oljan innehåller till skillnad från andra fettsyror. Vidare innebär det att kroppen på ett snabbt sätt kan omvandla MCT-oljan till bränsle för kroppen. Vid användning av MCT-olja som bärare av CBD ökar biotillgängligheten till följd av MCT-oljans funktion. Det vill säga hur mycket och hur snabbt kroppen tar upp produktens fytocannabinoider.

”Vi är glada över att fortsätta vår resa med norra Europas ledande CBD-varumärke Hemply Balance. Det är roligt att arbeta med detta innovativa och framåtblickande gäng människor och sprida CBD-oljor och kosmetik från Sverige till Baltikum. CBD är en snabbväxande marknad som leder vår väg in i framtiden med naturliga, ekologiska och högkvalitativa produkter. ”, säger Annelis Rum, grundare Happy Friday.

”Det är väldigt roligt att kunna utöka samarbetet med Happy Friday samtidigt som vi är glada att kunna erbjuda hela vårt produktutbud på den Baltiska marknaden. Vårt mål är att kunna hjälpa individer med ”full balance”, för ett hållbart leverne, på så många marknader som möjligt.”, säger Jonas Lenne, VD Hemply Balance.

Hemply Balance Holding AB (publ) är ett hälsokostbolag som säljer trygga och högkvalitativa hampaprodukter inom intimvård samt hampolja och hampakapslar utanför Sverige. Bolagets mål är att befästa positionen som den ledande aktören inom högkvalitativa hampaprodukter i Sverige och bli en betydande aktör i Europa.