Hemply Balance Holding AB (publ) (”Hemply Balance” eller ”Bolaget”) har idag via sitt helägda dotterbolag Hemply Services AB ingått avtal med e-handelskoncernen Svenskt Kosttillskott AB.

Samarbetet innebär att Bolagets intimvårdsprodukter och skin balm börjar säljas hos Svenskt Kosttillskott samt Svensk Hälsokost från och med januari 2022.

Inom Hemply Balance skönhetskategori ingår fyra produkter: en nylanserad skin balm ”Not your avg. cream – CBD salva” som är en djupt återfuktande och lugnande balm. I intimvårdsserien finns ett serum, en tvätt och en olja. Alla produkterna är veganska och innehåller ekologiska plantbaserade ingredienser samt högkvalitativ CBD. Alla produkter är utvecklade i samråd med Bolagets Chief Medical Officer, Dr. Hildur Hadenius och Emil Sandin, Bolagets grundare och ansvarig för produktutveckling. Produktion sker i EU och produkterna har ett rekommenderat konsumentpris från 399 kr till 699 kr. Hemply Balance är det första varumärket i Europa med intimvårdsprodukter innehållande CBD.

Svenskt Kosttillskott AB är ett hälso- och träningskostsbolag med produkter inom träning, hälsa, livsmedel och skönhet som 2020 tillsammans med Svensk Hälsokost AB omsatte cirka 350 miljoner kronor. Svensk Hälsokost AB är ett dotterbolag inom koncernen, som inriktar sig på naturliga och ekologiska produkter med fokus på välmående.

Samarbetet innebär ingen garanterad försäljningsvolym för Hemply Balance.

Email: investor.relations@hemplybalance.com

Email: hadenius@economista.se