Hemply Balance Holding AB (publ) (”Hemply Balance” eller ”Bolaget”) kan idag meddela att det helägda dotterbolag Hemply Services AB har ingått ett samarbete med Youty Group (”Youty”) (tillsammans ”Bolagen”) som är en av Nordens största aktörer inom skönhet och välbefinnande. Youty kommer saluföra Bolagets produkter på e-handelssiterna Eleven, Nordicfeel samt Youty.

Om samarbetet
Hemply Balance fortsätter att expandera sin B2B-verksamhet genom ett samarbete med Youty avseende försäljning av Bolagets produkter. Samarbetet omfattar Bolagets intimvård, hudvård samt kosttillskottsprodukter innehållande adaptogener. Försäljning kommer ske på tre av Youtys e-handelssiter med start i augusti 2022. Bolagen har tillsammans en avsikt att genomföra en rad marknadsaktiviteter under det andra halvåret 2022.

Om Youty Group
Youty Group grundades 2020 som ett resultat av en sammanslagning mellan de tre nordiska skönhetssiterna Blush, Eleven och Nordicfeel. Idag är Youty en av toppaktörerna inom det nordiska skönhetsområdet online med över 25 000 produkter inom skönhet och välbefinnande. Youty lanserade nyligen en fjärde onlinebutik i form av youty.se och samtliga av Youtys e-handelssiter är verksamma inom hela Norden.

Kommentarer
”Youty Group är en av Nordens största aktörer inom sin kategori och att vi nu får chansen att vara med på deras satsning kring hälsa och välbefinnande känns väldigt roligt. Våra nya kosttillskott innehållande adaptogener har varit väldigt uppskattade, och att Youty väljer att ha med oss i deras satsning påvisar det samtidigt som det ligger i linje med vår expansionsplan. ”, säger Daniel Hallenberg, COO på Hemply Balance.

”Hemply Balance känns som ett självklart val till vårt sortiment då vi nu satsar stort på hälsa och vill få våra kunder att förstå vikten av att vårda sin insida. Hemply Balance har ett spännande och innovativt sortiment med kosttillskott som innehåller adaptogener, vitaminer och mineraler som hjälper kroppen till balans. Vi ser verkligen fram emot att få in Hemply Balance till oss och våra kunder.”, säger Linda Nordh, Category Manager på Youty Group.

Hemply Balance Holding AB (publ) äger två varumärken, Hemply Balance och Hemp Juice. Bolaget är ett hälsokostbolag som saluför innovativa, trygga och högkvalitativa produkter inom tre kategorier: kosttillskott, kosttillskott för husdjur samt skönhetsprodukter. Fokus är främst på produkter som innehåller CBD och adaptogener, och adderar det vi benämner som ”The Missing Ingredient”. Bolaget prioriterar affärsmässigt den egna e-handeln genom sina varumärken Hemply Balance och Hemp Juice, med inslag av strategiska återförsäljare och distributörer. Bolaget adresserar primärt den europeiska marknaden dock även med inslag från den japanska marknaden. Bolaget är noterat på NGM Nordic SME i Stockholm.

För mer information, se Hemply Balances hemsida www.hemplybalance.com eller www.hempjuice.pl