Hemply Balance Holding AB (publ):s (”Hemply Balance” eller ”Bolaget”) dotterbolag Hemply Services AB inleder samarbete med Meds Apotek AB

Samarbetet innebär att bolagets intimvårdsprodukter finns tillgängliga för försäljning på Meds apotek från och med september månad. Vidare innebär samarbetet ingen garanterad försäljningsvolym för Bolaget.

Produkterna omfattar hela intimvårdsserien som består utav en olja, ett serum och en tvätt. Alla produkterna har 100% naturliga ingredienser, är giftfria, ekologiska och utvecklade av Dr Hildur Hadenius som är Bolagets Chief medical officer. Dr Hildur har över 15 års erfarenhet som gynekolog och obstetriker. Produktion sker i Sverige och produkterna har ett rekommenderat konsumentpris från 399 kr till 699 kr. Hemply Balance är det första varumärket i Europa med intimvårdsprodukter innehållande CBD.

Meds Apotek är en ledande aktör inom apoteksbranschens e-handel i Sverige.

”Vi är väldigt glada över att samarbeta med Meds som är ett snabbt och dynamiskt digitalt apoteksbolag”, säger Pingis Berg-Hadenius, styrelseordförande, Hemply Balance.

”MEDS växer väldigt snabbt inom skönhetskategorin och vi har stor efterfrågan på Hemplys produkter. Vi ser fram emot lanseringen!”, säger Björn Thorngren, VD Meds Apotek AB.

Tel: +46 (0) 708 32 76 57

Hemply Balance Holding AB (publ) är ett hälsokostbolag som säljer trygga och högkvalitativa hampaprodukter inom intimvård samt hampolja och hampakapslar utanför Sverige. Bolagets mål är att befästa positionen som den ledande aktören inom högkvalitativa hampaprodukter i Sverige och bli en betydande aktör i Europa.

För mer information, se Hemply Balance hemsida www.hemplybalance.com