Hemply Balance Holding AB (publ):s (”Hemply Balance” eller ”Bolaget”) dotterbolag Glowing Pine B.V påbörjade under september månad sin verksamhet i Schweiz med distributören Götz & Brands

Initialt innebär avtalet distribution av Bolagets intimvårdsprodukter på den schweiziska marknaden. Götz & Brands GmbH är sedan fem år en etablerad distributör i Schweiz och driver många kosmetiska märken.

Under samarbetets första månad har Götz & Brands etablerat Hemply Balance produkter hos några välkända återförsäljare som börjar sälja varumärket i början av november. Dessa återförsäljare inkluderar:

Perfecthair.ch: Är en förstklassig online-återförsäljare från kategorin professionell hårvård. Grundarna har varit i skönhetsbranschen i nästan 50 år.

Zurrose-shop.ch: Är ett mycket väletablerat onlineapotek och ett av de snabbast växande i sin region. Bland dess ägare finns det offentliga konglomeratet Zur Rose Group.

Manor.ch: Onlinegrenen till prestigehandlaren Manor, en av de största varuhusoperatörerna.

Frauendrogerie.ch: En kvinnoorienterad online-återförsäljare inom skönhet med apoteks- och skönhetsmärken.

Hemply Balance Holding
Tel: +46 (0) 734 26 37 43