Hemply Balance Holding AB (publ):s (”Hemply Balance” eller ”Bolaget”) dotterbolag Glowing Pine B.V. inleder samarbete med H & M New Business AB & Co. KG:s Itsapark.com.

Samarbetet innebär att Hemply Balance produkter kommer säljas på den tysklandsinriktade e-handelsplattformen itsapark.com. Samtliga av Bolagets produkter kommer säljas på e-handeln med start omgående.

Hemply Balance produkter som omfattas av samarbetet är:

• Intimvårdsprodukterna omfattande serum, olja och tvätt
  • Kosttillskotten omfattande oljor (5%, 7,5%, 15% och 20% CBD) samt två varianter av kapslar (300 mg och 750 mg CBD)
  • Hudsalva med 500 mg CBD

Initialt estimeras inte några omfattande försäljningsvolymer, även om samarbetet skapar förutsättningar för ytterligare tillväxt på den tyska marknaden. Produkterna kommer vara tillgängliga på itsapark.com samtidigt som Hemply Balance ansvarar för distributionen. Att Itsapark värdesätter hållbarhetsfrågor och väljer varumärken utifrån det ligger i linje med Bolagets hållbarhetspolicy.

Kommentar:
 ”Vi ser samarbetet med Its a park som en bra lösning att ta ytterligare steg in på den tyska marknaden. Förväntningen är att samarbetet kommer leda till ytterligare tillväxt samtidigt som vi skapar mer varumärkeskännedom i Tyskland. Samtidigt inriktar sig Itsapark mot hållbarhetsfrågor och tar in varumärken som uppfyller vissa kriterier, vilket vi ser väldigt positivt på.”, säger Emil Sandin, VD Hemply Balance.

Hemply Balance Holding AB (publ)
Emil Sandin
Tel: +46 (0) 720 40 80 69
Email: emil.sandin@hemplybalance.com

Tel: +46 (0) 708 32 76 57

Om Its a park
Itsapark.com är en e-handelsbutik som säljer hållbara produkter och tjänster från flera varumärken. Utifrån deras kriterier väljer de varumärken som strävar efter bland annat hållbarhet och ansvarsfull produktion. Itsapark.com riktar sig mot den tyska marknaden.