Hemply Balance Holding AB (publ) (”Hemply Balance” eller ”Bolaget”) dotterbolag Hemply Services AB har ingått ett inköpsavtal med Sveriges största privata apotekskedja Apotek Hjärtat AB som kommer påbörja försäljning av Hemply Balance intimvårdsserie via sin e-handel under oktober 2022.

Samarbetet innebär att Hemply Balance fortsätter att expandera sin verksamhet på den svenska marknaden. Apotek Hjärtat är en av ett trettiotal återförsäljare Hemply Balance har på den svenska marknaden sedan lanseringen av intimvårdskategorin den 11 maj 2021. Hemply Balance har sedan tidigare ingått samarbeten med bland annat Lyko, Apotea, Meds Apotek, Kronans Apotek och Apohem på den svenska marknaden.

Avtalet säkerställer ingen garanterad finansiell effekt för Hemply Balance. Apotek Hjärtats initiala order består av 74 intimvårdsprodukter.

Yvonne Tenninge
Email: yvonne@labellevue.se