Hemply Balance Holding AB (publ) (”Hemply Balance” eller ”Bolaget”) har idag via sitt helägda dotterbolag Hemply Services AB ingått avtal med Bangerhead AB.

Avtalet omfattar Hemply Balance intimvårdsserie som börjar säljas hos Bangerhead från och med februari månad 2022.

Hemply Balance intimvårdsserie består av tre produkter innefattande ett serum, en tvätt och en olja. Alla produkterna är veganska och innehåller ekologiska plantbaserade ingredienser samt högkvalitativ CBD. Intimvårdsserien är utvecklad i samråd med Bolagets Chief Medical Officer, Dr. Hildur Hadenius och Emil Sandin, Bolagets grundare och ansvarig för produktutveckling. Produktion sker i Sverige och produkterna har ett rekommenderat konsumentpris från 399 kr till 699 kr. Hemply Balance är det första varumärket i Europa med intimvårdsprodukter innehållande CBD.

Bangerhead grundades 2008 och har sedan dess utvecklats från en online-butik med fokus på hårvård till ett skönhetsuniversum som täcker ett kurerat sortiment med utvalda varumärken inom hårvård, hudvård, makeup, doft och stylingverktyg. Bangerhead har de senaste åren haft en konstant tillväxt och omsatte 2020 närmre 315 miljoner kronor.

Samarbetet innebär ingen garanterad försäljningsvolym för Hemply Balance.

”Vi är väldigt glada att Bangerhead inleder ett samarbete med oss och ser den fantastiska potentialen i CBD”, säger Jonas Lenne, CEO Hemply Balance.

Email: investor.relations@hemplybalance.com

Email: hadenius@economista.se