Hemply Balance Holding AB (publ) (”Hemply Balance” eller ”Bolaget”) dotterbolag Hemply Services AB fortsätter expandera på den schweiziska marknaden tillsammans med Bolagets exklusiva distributör Götz & Brands. Hemply Balance produkter kommer från och med det första kvartalet 2022 saluföras hos den välkända e-handelsbutiken haar-shop.ch.

Hemply Balance hela produktsortiment kommer från och med det första kvartalet 2022 saluföras hos den schweiziska e-handelsbutiken haar-shop.ch. Samarbetet är ett av flertalet nya samarbeten sedan Bolaget skrev ett återförsäljartsavtal med Götz & Brands under september 2021. Hemply Balance produkter återfinns bland annat hos Manor, Zurrose, Perfecthair, Frauendrogerie på den schweiziska marknaden.

Under november 2021 offentliggjorde Hemply Balance att Götz & Brands och Bolaget utökat sitt samarbete där Götz & Brands kommer driva Bolagets e-handel i Schweiz och Österrike. Parterna har därför investerat i att bygga upp Hemply Balance e-handel. Lanseringen av hemplybalance.ch förväntas ske under det första kvartalet 2022.

Kommentar
”Samarbetet med Götz & Brands fortsätter framgångsrikt. Redan nu återfinns Hemply Balance produkter hos ett tiotal välkända återförsäljare i Schweiz, vilket är en viktig komponent i vår varumärkesuppbyggnad på den schweiziska marknaden. Vi är övertygande om att Götz & Brands kommer driva vår schweiziska e-handel på ett minst lika framgångsrikt sätt”, säger Jonas Lenne, VD Hemply Balance.

Email: investor.relations@hemplybalance.com

Email: hadenius@economista.se